Presserådgivning - seriøs, professionel og diskret

Positiv omtale i medierne er en af de allermest effektive måder at gøre opmærksom på sin virksomhed og sine produkter. Hvis man gør det rigtigt, kan det endda blive selvforstærkende - omtale fører nemlig ofte til endnu mere omtale. Her i huset har vi mange års erfaring i pressehåndtering, og når du engagerer os som tekstforfattere for din virksomhed, rådgiver vi helt naturligt også om dit forhold til pressen. Vi ved, hvordan journalister tænker, og hvordan man genererer positiv presseomtale - somme tider endda på forsiden.

Flere veje til presseomtale

En af de mest oplagte og gennemprøvede veje til presseomtale er at udsende en pressemeddelelse. Den rammer bredt og kan være supereffektiv - hvis den er velformuleret og gennemtænkt. Men det er ikke altid den bedste løsning, for journalister modtager mange pressemeddelelser hver dag. Nogle får flere hundrede, og derfor kan det være en stor udfordring at trænge igennem nåleøjet. Det er naturligvis vores opgave som tekstforfattere - men der er stadig ingen garanti.

Se mere om pressemeddelelser, der bliver læst >

Nogle gange er det mest effektivt at kontakte et udvalgt medie eller en bestemt journalist, som kunne være interesseret i din historie. Det er en helt normal metode indenfor f.eks. politik, men den kan også sagtens bruges i andre brancher. Om det er den rigtige løsning for dig, kan vi først afgøre, når vi har talt sammen og hørt mere om din virksomhed - men så kan vi også hjælpe med at finde den helt rette indfaldsvinkel.

F.eks. vil din lokalavis som regel gerne skrive om en lokal virksomhed, der har succes. Måske har du fået et nyt, spændende produkt, måske har du sat omsætningsrekord, eller måske går det så godt, at du søger nye medarbejdere og dermed bidrager til beskæftigelsen i lokalområdet. Rigtig godt stof - ligesom det også er godt stof, hvis kommunen på en eller anden måde spænder ben for, at din virksomhed kan udvikle sig.

Kronikker og andre avisindlæg

Kronikker eller større debatindlæg i aviserne er også en vej til medierne. Debatsiderne er nogle af de allermest læste i enhver avis. Og journalisterne læser dem også, så derfor kan en kronik af og til føre til redaktionel omtale. Men igen: For at nå så langt, skal du virkelig have noget interessant at fortælle, og indlægget skal være velformuleret og skarpt vinklet. Det kræver en god ghostwriter - og det finder du naturligvis hos os.

Undervurder aldrig pressen

Uanset hvad man gør, skal man bære sig klogt ad. Journalister er ikke dummere end andre mennesker, og de har mange års indbygget modvilje mod manipulation. Derfor skal din historie indeholde enten noget nyt, noget unikt, noget sjovt eller noget lokalt. At "plante artikler" er en byttehandel, hvor begge parter skal være tilfredse. Journalisten får en god historie - og du får til gengæld omtalen.

Vil du høre mere om mulighederne for positiv presseomtale af din virksomhed? Så ring og få en snak med Rasmus Thor Hjordt på tlf. 30 31 91 36. Det er en selvfølge, at vi altid yder fuld diskretion.

Online markedsføring

Anden markedsføring

Sprogoptimering