Website- og online-tekster, der sælger

Vi skriver hjemmesidetekster, der er effektive, velformulerede og fejlfri. Tekster, der får kunden til at blive på din hjemmeside i mere end fem sekunder. Og som er så overbevisende, at han eller hun får lyst til at købe dit produkt – enten nu eller senere.

Det er dét, en professionel tekstforfatter kan gøre for dig. Vi kan give kunderne lyst til at komme helt ind i din butik. Derfra er resten op til dig.

Hjemmesiden er din vigtigste sælger

Det kan godt være, at du har verdens bedste produkt. Men det koster dig kunder, hvis dine hjemmesidetekster ikke er gennemarbejdede og gennemtænkte. Din hjemmeside er simpelthen din vigtigste sælger, og derfor skal teksterne være perfekte. Det er ikke sikkert, at kunden griber telefonen, første gang han besøger dit website – eller kører dankortet igennem, hvis det er en webbutik. Men tekst og design skal gøre et så godt indtryk, at kunden husker dig og får lyst til at komme igen. Måske føjer hun din webadresse til sine favoritter – eller deler linket på Facebook og andre steder.

Hjælp dine kunder: Gør teksten fejlfri og nem at læse

Det betyder faktisk en hel del, at dine hjemmesidetekster er fejlfri. For det første er det meget lettere at læse en fejlfri tekst. For det andet er der stadig en stor del af dine kunder, der lægger vægt på godt sprog og får et dårligt indtryk af stavefejl og sjusk. Hvis du sjusker med dine tekster, sjusker du måske også med dine varer og din service – vil nogle kunder tænke. Der findes faktisk mennesker, som slet ikke vil købe noget af en virksomhed, der ikke kan stave.

Hvis du allerede har gode online-tekster, som bare trænger til et sprogtjek, har du måske kun brug for korrekturlæsning >

Når du har betalt en tekstforfatter for at skrive en god, sælgende hjemmesidetekst, så lad for himmelens skyld være med at formattere den på en måde, der forstyrrer læsningen. Negativ skrift, fed, kursiv og versaler gør teksten meget sværere at læse. Hvis negativ tekst var nem at læse, ville New York Times og Berlingske Tidende være trykt hvidt på sort – i stedet for sort på hvidt. Brug kun den slags i overskrifter og links etc.

Lange hjemmesidetekster virker

Mange (også nogle tekstforfattere) tror, at hjemmesidetekster absolut skal være så korte som muligt. Det er ikke altid rigtigt. En lang tekst giver indtryk af at have noget vigtigt at sige. De potentielle kunder vil gerne læse meget om dit produkt – hvis bare dine tekster er tilstrækkeligt gode, gennemarbejdede og velskrevne. Se bare på denne side. Her er bunker af tekst og ikke et eneste billede. Alligevel har du læst helt hertil, ikke?

En dygtig tekstforfatter afpasser naturligvis tekstens længde efter produktet. Et par solbriller kræver mindre tekst end en bil. Så enkelt er det faktisk.

Vi skriver om alt

Her i huset kan vi skrive hjemmesidetekster for næsten enhver type virksomhed, uanset om det er en produktionsvirksomhed, et liberalt erhverv, en webshop eller en detailforretning. Vi kan skrive om næsten alt. Som tekstforfatter lærer man at kunne sætte sig lidt ind i et hvilket som helst produkt – i en fart. Og uanset hvad vi skriver om, er fornøjelsen ved at formulere en god og indbydende online-tekst altid lige stor.

Vi kan enten arbejde fra bunden eller stramme en eksisterende tekst op – alt efter hvad der er mest hensigtsmæssigt. Hvis du allerede har en tekst, der "bare" skal rettes for fejl og strammes op sprogligt, kan vi gøre det ret hurtigt.

Priser på hjemmesidetekster

Priserne på hjemmesidetekster afhænger af flere ting - størrelsen af dit website, antallet af undersider, mængden af tekst på hver side osv.

Se mere om priser på tekst >

Men det er ikke nok, at teksten er indbydende og sælgende. Den skal også være nem at finde rundt i. Det betyder, at der skal være (relevante) overskrifter, mellemoverskrifter og interne links. Ligesom her på siden. Og så bevæger vi os over i:

Søgemaskineoptimerede hjemmesidetekster (SEO-tekster)

Det er ikke spor sjovt at have et blændende hjemmesidelayout og en tekst, der virkelig sælger, hvis ingen kunder nogensinde finder vej til dit website. Derfor skal dine online-tekster søgemaskineoptimereres, så nye kunder kan finde dig i Google og de andre søgemaskiner. Det drejer sig om at skabe et hjemmesideindhold, der er så relevant for kunderne, at Google belønner siden med en høj placering. Søgemaskineoptimering er en hel videnskab, og de store, forkromede løsninger overlader vi til eksperter. Men vi kan sørge for den basale del af søgeoptimeringen, nemlig alt det, der har med selve teksten at gøre. Det vil først og fremmest sige søgeordsidentifikation, intern link- og overskriftsstruktur og såkaldte meta-tags.

Når vi skriver hjemmesidetekster, sørger vi derfor for at indarbejde relevante søgeord i links, overskrifter og andre steder. Vi udformer også title-tags og descriptions, som er nogle af de vigtigste led i optimeringen.

Faktisk skal teksten skrives og struktureres, så både kunder og søgemaskiner kan lide, hvad de ser. Og det er virkelig en kunst. Nogle firmaer har en tendens til at lokke søgemaskinerne til ved at proppe deres hjemmesider med de samme søgeord igen og igen. Men det gør teksten irriterende at læse, hvilket går ud over omsætningen. En god tekstforfatter skal kunne søgeoptimere dine hjemmesidetekster – uden at det ødelægger sproget. Et godt eksempel er Ciao-Italien.dk (naturligvis med tekster skrevet af Tekstcentralen).

Sagt på en anden måde: Man skal først og fremmest skabe hjemmesider for brugerne. Men det er helt legitimt at fremhæve alt det, der gør det nemmere for kunderne at finde dig.

Vil du gerne vide mere om, hvad velskrevne og overbevisende online-tekster kan gøre for din omsætning? Så er du velkommen til at kontakte os >