Nyhedsbreve
Nyhedsbreve er en helt unik måde at kommunikere nyheder til dine kunder og andre. Hvis du er heldig og dygtig, kan du også få journalister til at læse dem - og måske generere presseomtale. Og hvis dine nyhedsbreve er velskrevne nok, vil de blive videresendt og citerede på blogs og andre steder. På den måde kan man skabe en sneboldeffekt, som kan få endnu flere til at tilmelde sig dit nyhedsbrev - som så igen vil videresende det. Alt sammen øger kendskabet til dig, dine produkter og din virksomhed.
Hvis du har mange medarbejdere - eller medlemmer af din organisation - er et nyhedsbrev også en fantastisk metode til at kommunikere nyt om stort og småt. På den måde sikrer du, at medarbejderne eller medlemmerne føler sig velorienterede om, hvad der sker - hvilket selvfølgelig styrker medarbejderloyaliteten. Hvis nyhedsbrevet er rigtigt vinklet vil hver enkelt medarbejder endda føle, at du specielt har henvendt dig til ham eller hende.
Et nyhedsbrev skal indeholde nyheder (!)
Det lyder indlysende, men det er det desværre ikke. Alt for mange virksomheder udsender jævnligt nyhedsbreve uden reelle nyheder. Men et nyhedsbrev skal indeholde noget nyt. Det er ikke nok bare at fortælle løst og fast om, hvordan det går i din virksomhed. Dine nyhedsbreve skal indeholde noget reelt nyt - hver gang. Ellers bliver modtagerne vant til, at der ikke er nogen grund til at læse dem.
Desuden skal nyhedsbrevene være velskrevne og omhyggelige. Det nytter ikke noget, at modtagerne skal hakke sig igennem stavefejl, kommafejl og dårligt sprog. Velskrevne og gennemarbejdede nyhedsbreve giver lyst til at læse videre og giver et godt indtryk af dig og din virksomhed.
Endelig skal et nyhedsbrev indeholde links til din hjemmeside med de rigtige ankertekster. Det genererer mere trafik til siden - og dermed mersalg.
Nyhedsbreve med faste intervaller
Som udgangspunkt skal nyhedsbreve udkomme med nogenlunde faste intervaller, f.eks. en gang om måneden. Der skal helst ikke pludselig forløbe flere måneder uden at dine modtagere hører fra dig - især ikke, hvis de er vant til noget andet.
I en mindre virksomhed kan det være svært at finde tid til at skrive og udsende gode nyhedsbreve med jævne mellemrum. Det er er en af grundene til, at det er en god idé at inddrage en professionel tekstforfatter.
En tekstforfatter kan optimere dit nyhedsbrev
Vi kan som tekstforfattere hjælpe med hele processen omkring nyhedsbrevet, så det skaber interesse og nysgerrighed. Vi er rigtigt gode til idéudvikling og til at finde de gode historier i virksomheden eller organisationen - og vi kan udforme nyhedsbrevet, så det bliver interessant, læseværdigt og fyldt med nyttige informationer for læseren.
Hvis du allerede er vant til at skrive og udsende nyhedsbreve, har du måske kun brug for en tekstforfatter til at afpudse og styrke formuleringerne. Det kan vi naturligvis også klare - kontakt os og fortæl, hvad du har brug for.