Salgsbreve, der sælger
Vi skriver salgsbreve, der sælger. Og som ikke bare kan skaffe nye kunder, men også minde tidligere kunder om dig. Måske er dit kartotek fyldt med kunder, som ikke har handlet hos dig i lang tid. Et godt salgsbrev kan gøre dem til aktive kunder igen. I modsætning til uopfordrede e-mails er det fuldt lovligt at sende salgsbreve med posten - og desuden har velformulerede salgsbreve langt større troværdighed.
Vælg en god tekstforfatter til dine salgsbreve
Får du normalt god effekt ud af dine salgsbreve? Eller undrer du dig over, at responsen er for lille? Hvis svaret er det sidste, er det på tide at ændre teksten. I et salgsbrev har hvert eneste ord betydning og derfor er det oplagt at bruge en god tekstforfatter. Her i huset har vi årelang erfaring i at skrive salgsbreve, der virker - og vi har udviklet en rigtig god recept:
- Overskriften er det allervigtigste. Det er den, der afgør, om kunden læser videre. Hvis ikke overskriften fanger, ryger dit salgsbrev lige i papirkurven.
- Teksten skal være lige til at gå til og fokuseret på budskabet - uden overflødig snik-snak. Dine kunder har ikke tid til at læse om "dengang, da din bedstefader stiftede virksomheden."
- Et salgsbrev skal fortælle kunden om lige præcis de fordele, han eller hun får ved at købe dit produkt. Intet andet.
- Salgsbreve må aldrig være kedelige. Teksten skal være velskrevet og veloplagt. Og naturligvis fri for stavefejl og andre sprogfejl.
- Salgsbreve skal være korte. Glem alt om at forsøge at sælge alle dine produkter på én gang.
- Sidst men ikke mindst: Salgsbrevet skal opfordre kunden til at reagere - allerede i dag.
Hvad kan du forvente af et salgsbrev?
Konverteringsgraden for et salgsbrev - altså hvor mange nye ordrer, du får - er meget svær at forudsige. Det afhænger af en bunke ting - dine priser, efterspørgslen efter dine varer, og hvorvidt du har sendt salgsbrevet til relevante modtagere. Et salgsbrev til vinklubber om eksklusive vinrejser til Toscana vil give mere respons end et salgsbrev til pensionistforeninger om de nyeste computerspil.
Og så har det naturligvis meget stor betydning, hvor mange salgsbreve, du udsender. Du kan ikke regne med at skulle ansætte ekstra personale til at svare telefonen, hvis du kun sender salgsbrevene til 20 eller 40 modtagere. Afhængigt af din branche, dit produkt og dine priser skal du helst udsende ti gange så mange - med ti gange større chance for succes!
I nogle brancher regner man en konverteringsgrad på 1 til 2 procent for god. I andre brancher er den langt højere. Under alle omstændigheder er regnestykket meget enkelt: Hvis du tjener 10.000 kroner ekstra og det har kostet dig 3500 kroner at få skrevet og udsendt salgsbrevet, har det været en god forretning. Og selvom du kun har fået én ny kunde, kan det på sigt blive en fin investering - for den ene nye kunde fortsætter måske med at handle hos dig, uden at du har fornyede udgifter til porto.
Gode salgsbreve kan bruges igen og igen
Der er en yderligere fordel ved et godt salgsbrev - nemlig, at du kan bruge det igen og igen. Hvis du først har fået udarbejdet et velformuleret og sælgende salgsbrev, vil du med få ændringer ofte kunne genbruge det i årevis. Det kræver bare, at du løbende tilpasser priser, tilbud, produkter osv. Men du har kun udgiften til en tekstforfatter én gang.
Vi hjælper gerne med idéen
Vi hjælper også meget gerne dig med dine salgsbreve. Vi kan både sørge for selve udformningen af teksten - og hjælpe med at finde den helt rigtige idé. Kontakt os, hvis du står og skal udsende et salgsbrev - eller hvis du gerne vil have mere ud af dem, du allerede udsender.